2012-06-22

Ge mig dubbeldos tack...

Vaknar i ett sovrum som badar av solsken... nej inte alls särskilt mysigt även om det kan låta så... sjukt varmt....

Var till smärtläkaren iförrgår... remisser skickades till röntgen o magnetröntgen av ryggrad, nacke, bäcken, händer, fötter osv. Kommer bli toppen att få utesluta andra problem än fibron med.

Vi diskuterade medicinering och hon reagerade på att det ssri-preparat jag äter krockar med smärtmedicinen så effekt uteblir... inte konstigt att jag inte känt mig hjälpt då.
Hon föreslog cymbalta istället och gav mig lite tid att fundera... läs, gå hem o googla... och OJ!

För det första var biverkningarna inte av denna jord, svettningar (som om jag behövde mer av det) skakningar (ser redan ut som jag har parkinson vissa dagar) viktökning eller viktminskning (så jag kommer antingen kräkas ur mig allt eller bo med huvudet i en chipspåse, nej tack?!) Självmordsbenägenhet (SAY WHAT? så om jag överlever alla andra symptom kommer jag vilja ta livet av mig??) och så yrsel, illamående, kraftig huvudvärk, elektriska impulser som känns som stötar i hjärnan (NEJ jag skojar inte) hyperaktivitet, mani (igen, say what??) osv osv.
Jag har redan glömt vad det var för grundproblem jag hade och ser bara framför mig hur jag kommer sitta i ett hörn o dregla, svettas, skaka och maniskt vilja dö och då o då hoppa till av stötar i hjärnan? Nån som blev sugen att prova?

Jag är ju som sagt inget stort fan av mediciner och det här får mig att bara konstatera att jag bör stå på mig... Det måste bara finnas andra sätt...
Jag har efter idogt letande inte heller hittat nån som faktiskt är särskilt nöjd med dess effekter så det kan väga upp alla biverkningar...
Ska bli intressant att se vad dom kan erbjuda istället...

Hur som, idag är det midsommar och stockholm strålar av sol, härligt... barnen är ute och plockar blommor i rabatterna (hey, what to do liksom) och jag ska påbörja efterrätten till senare, jordgubbs och fläder-trifle...

Trevlig midsommar till er alla <3

1 kommentar:

  1. Här är faktiskt en som fick ett helt nytt liv av Cymbalta - I positiv mening, då..;) Märkte inte av biverkningar något särskilt, men fick sååå mycket mindre ont överallt, det kändes som himmelriket! Tycker absolut att du ska prova - Alla får ju inte alla biverkningar; kanske får du någon, kanske klarar du sig utan. Kanske får du bra effekt av Cymbalta, kanske inte. Det enda sättet att få veta är att prova!

    SvaraRadera